söndag 26 oktober 2008

Till Robin från Mamma

Jag vet med säkerhet att jag aldrig förlorar dig Robin,
inte ens i döden.
Jag tröstar mig med att mitt liv har blivit rikare
genom att jag fått ta del av din kärlek.
I mitt hjärta ska du alltid, alltid finnas.
Alltid ska jag höra ditt skratt inom mig.
Alltid ska jag se ditt leende framför mig.
Alltid ska jag känna dina sista varma kramar.
Alltid ska jag minnas dina tokiga idéer.
Alltid ska jag minnas dig med glädje.
Alltid ska jag minnas din envishet.
Alltid ska jag minnas ditt underbara sinne för humor.
Alltid ska jag höra dig spela på din keyboard.
Alltid ska jag se dig åka på din snowboard.
Du var den bästa lillebror en storasyster kan ha.
Du var den bästa storebror en lillasyster kan ha.
Robin du hade så mycket bra framför dig,
Du hade ju så många drömmar.
Vart tog dom vägen?
Du ville ju veta allt, var nyfiken på allt.
Var du inte nyfiken vad som väntade i livet på dig?
Du ville ju resa jorden runt.
Du ville ju få egna barn.
Robin nu är du en ängel på riktigt, den vackraste,
underbaraste ängeln i hela universum.
Sov gott mitt barn, en dag får vi träffas igen.
Jag älskar dig Robin. Kram från din mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Goa, mysiga Carina...tack för att du och dina döttrar delar med er.....varm varm kram Viktoria P

Anonym sa...

Robin kommer alltid att finnas med mig! Man skrattade alltid i hans närvaro. Saknar honom nåt så...... Nu är han den vackraste ängeln!