onsdag 15 oktober 2008

Robin

Brevet du skrivit kom idag.Man ville nästan inte läsa det,
men ändå så ville man få reda på saker. Det var ganska otydligt vad det stod.

Jag önskar att allt bara tar slut nu, att du får komma hem.Slippa allt tjafs.
Du sa, "jag kommer inte hem igen",och mamma sa, men du kommer väll hem till jul? "Nej, men kanske till våren".
Vad betyder det? Kommer du hem till våren och hälsar på? Eller får du äntligen komma hem till oss och får ro? Att du får komma hem och ligga bredvid morfar som du egentligen ville?

Man har så mycket frågor Robin, men den vanligaste är väll, " Varför?". Men jag hoppas att allt får ett slut, så du kan få komma hem och få ro. Men jag vet att du har det bra uppe i himmelen, med morfar. Det var ni två, ni hörde ihop på något sätt. Och nu får ni träffas igen. Ni sitter nog på ett moln just nu, och tittar ner på oss, på hela släkten.

Jag älskar dig verkligen Robin, det har jag alltid gjort, och det måste du veta. Det finns så mycket jag önskar att jag hade sagt eller gjort. Om en vecka så tatuerar jag mig ju också. Om du hade levt så vet jag att du hade varit världens stoltaste storebror, att lilla syrran tatuerar sig. Jag gör det för din skull, ett hjärta med vingar, som det står Robin Lindahl i. Så ditt namn kommer alltid vara med mig, hela livet. Och jag vet att det är en sak jag inte kommer att ångra.

Jag hoppas vi ses snart igen Robin, och jag vet att du har varit här. Ibland kan jag känna din doft i hela mitt rum. Jag blir inte rädd, jag blir mer glad att du kommer och hälsar på.
Du betyder allt för mig Robin, det saknas något inom mig. Det känns så tomt.

Snart är det ju minnes stund för dig också, det ska bli ganska skönt, att få ta farväl.

Jag Älskar dig Robin<3>

Inga kommentarer: