söndag 29 mars 2009


"Precis som ditt ansikte inte avslöjat något om den stora sorg du bär, dolde din bror sin smärta." -Jag förstår det nu.


Robin! Jag har hittat en låt till oss :)


"Över vida oceaner

Mot fjärran horisonter

Över hav och kontinenter

Genom skymningar och dagar

Har vi färdats med varandra


Vi har vandrat samma vägar

Vi har burit samma bördor

Vi har sett mot samma stjärnor

Vi har sjungit samma sånger

Vi har delat samma drömmar


Du är med mig vart jag går

Genom månader och år

Du är med mig vart jag far

Du är med mig alla dar

Du är den jag kunde va


Som broar över djupen

Som skuggor under träden

Som stigarna i snåren

Som eldarna i natten

Har vi varit för varandra


Vi har delat samma minnen

Vi har burit samma längtan

Vi har sett med samma ögon

Vi har trott på samma löften

Vi har stått på samma sida


Du är med mig vart jag går

Genom månader och år

Du är med mig alla dar

Du är med mig vart jag far

Du är den jag kunde va


Och ingenting kan skilja oss

Och ingenting kan splittra oss

Och ingenting kan slita oss isär

Och ingenting kan få oss

Att överge varann


Stormar kanske tystar oss

Skuggor kanske slukar oss

Sorger kanske tvingar oss på knä

Men ingenting i världen

Kan lösa våra band


Jag är med dig vart du går

Genom månader och år

Jag är med dig alla dar

Jag är med dig vart du far

Du är den jag kunde va


Du är med mig där jag e

Du är med mig vart jag ser

Du är med mig vart jag far

Du är med mig alla dar

Du är den jag kunde va

Du är den jag kunde va

Du är den jag kunde va"


-Mikael Wiehe, Den jag kunde va

Inga kommentarer: