onsdag 17 november 2010

Tack Emma! Allt är bra.

Idag har det varit ett tung dag. Mycket tankar som äter upp mig. Livet har på många vis rullat vidare, men för varje dag som jag överlever gnager det mer och mer innåt. Och jag blir mer och mer ensam för var dag. Jag vill gärna fly, fly ifrån. Jag har försökt det men det kommer tillbaka. Finns kvar. Andra kanske dricker eller liknande, jag vet inte.... skadar sig själva. Jag flyr. Reser bort. Lever i en låtsas värld. Inte längre kan jag dela med mig, inte längre vill jag dela med mig, inte längre orkar jag dela med mig. Det är så mycket. Snart kommer julen. Det närmar sig. Jag vill inte. Jag vill resa bort. Glömma. Börja om. Men det är 6veckor kvar på året... mycket jobb som återstår och jag vet inte om det går att pressa in en paus. Andas. (Tyvärr finns det inga flyg och biljettpriser som är tillgängliga på angivet datum.)




Men morgonen började bra. Jag läser alltid min mail i sängen innan jag går upp. Och där hade jag fått ett inlägg på bloggen från Emma om jag vill dela med mig av.
En Dikt; Allt är bra.

Allt är bra.
Döden betyder ingenting. Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum. Jag är jag och du är du. Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.

Nämn mig vid mitt vanliga familjära namn, Tala till mig på samma sätt som du alltid brukade göra. Ändra inte ditt tonfall. Håll sorgen borta från din röst. Skratta tillsammans med mig, som vi alltid brukade. Skratta åt vardagens småting.

Var med mig. Le med mig. Tänk på mig. Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag. Livet betyder det samma, ingenting har skett som förändrar det.

Livet går vidare för att det måste gå vidare.Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap. Varför skulle du sluta tänka på mig, för att du inte längre kan se mig. Jag väntar på dig för en kort stund.Alldeles i närheten.
Allt är bra.

Tack Emma. Jag behövde den just idag. Maila mig på malou84@hotmail.com så jag kan skriva tillbaka till dig!!

Inga kommentarer: