torsdag 11 november 2010

Fortsätt när mörkret kommer och allt gör ont
Fortsätt som ett höstlöv i vårens första flod
Som ett hjärta som vägrar sluta slå
När varje bön gått åt, fortsätt

Blitt sparkad runt några gånger
Som en del måste bli
För att fatta vad som betyder nåt
Och vem som går att lita på
Men när du var med mig

Fortsätt när de lynchat sista hoppet
Fortsätt när allt du levt för räknats ut som ett skämt
Där under träden, bakom stängslet
Finns en stig för dig, fortsätt

För jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än

1 kommentar:

Emma sa...

Hej! Jag hamnade här av en ren slump. Nu har jag läst varenda inlägg och tårarna rinner..jag känner igen mig. Jag har inte förlorat min bror, men jag har förlorat en nära vän, en kärlek. Han valde också att ta sitt liv för fyra år sedan. Varje dag är en kamp, man klarar det, man överlever men man glömmer aldrig.. Jag vill dela med mig till dig /er en text som värmer om hjärtat. "Allt är bra" heter den:

Döden betyder ingenting. Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum. Jag är jag och du är du. Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.

Nämn mig vid mitt vanliga familjära namn, Tala till mig på samma sätt som du alltid brukade göra. Ändra inte ditt tonfall. Håll sorgen borta från din röst. Skratta tillsammans med mig, som vi alltid brukade. Skratta åt vardagens småting.

Var med mig. Le med mig. Tänk på mig. Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag. Livet betyder det samma, ingenting har skett som förändrar det.

Livet går vidare för att det måste gå vidare.Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap. Varför skulle du sluta tänka på mig, för att du inte längre kan se mig. Jag väntar på dig för en kort stund.Alldeles i närheten.
Allt är bra.

Tack för en vacker blogg. //Emma